Afstandsbediening met radiofrequentie

Met de afstandsbediening kan je je dakvenster en accessoires met een klik bedienen. Als de afstandsbediening met radiofrequentie niet meer werkt, controleer je eerst de werking van de batterijen en vervang indien nodig. Slaag je er niet in alle producten te bedienen, raadpleeg dan onderstaande lijst met mogelijke fouten.
Je leest dan wat je verder kan doen..

VELUX adviseert jou

Manuele bediening

VELUX adviseert jou

Kijk goed of het dakvenster volledig dicht is en of de bedieningsgreep bovenaan niet in ventilatiestand staat.

Is het venster volledig gesloten, dan kan de fout te wijten zijn aan een ontbrekende positiesensor/magneet. Om de sensor te vinden moet je het venster manueel openen en controleren of de positiesensor/magneet aanwezig is (zie tekening).



Is de positiesensor/magneet niet voorzien, neem dan onmiddellijk contact contact op.

Lege batterij

VELUX adviseert jou

De batterijen van de afstandsbediening zijn bijna leeg. Vervang de batterijen.

Geblokkeerd

VELUX adviseert jou

Iets verhindert dat het venster in de gewenste positie komt te staan.

DAKVENSTER

Gaat het om een dakvenster en is het al half geopend, ontkoppel de motorketting en probeer het bewegende deel manueel te bewegen. Controleer of het ergens blokkeert en verwijder de oorzaak van de belemmering.

Is het dakvenster volledig dicht, probeer het dan manueel te openen met de bedieningsgreep bovenaan.

ROLLUIK

Gaat het om een rolluik, controleer dan of er geen vuil zit in de zijgeleiders. Je kan ze schoonmaken met een borstel en binnenin behandelen met een siliconenspray.

In de winter kan ijs de bron van het probleem zijn. Wacht op een warmer moment van de dag en probeer nog eens.

GORDIJN

Gaat het om een INTEGRA ® binnengordijn, probeer het manueel te bedienen door zachtjes te trekken aan het aluminiumprofiel van het doek met twee handen.

Vind je de reden van de belemmering niet, neem dan contact avec nous.

Automatische sluiting gedeactiveerd

VELUX adviseert jou

Het gaat niet om een foutmelding, maar om een automatische sluitfunctie van het dakvenster

De melding geeft gewoon aan dat er geen automatische sluiting is ingesteld en dat je dus zelf de sluiting moet bedienen wanneer je het venster wil sluiten..

Opgelet: geeft niet aan dat de regensensor is gedeactiveerd.

Foute beveiligingssleutel

VELUX adviseert jou

Je krijgt deze foutmelding wanneer de beveiligingssleutels van de producten zijn veranderd via een andere afstandsbediening en niet gekopieerd zijn op de andere afstandsbediening(en) die dezelfde producten bedienen.

Om het probleem op te lossen, volg je de procedure in de richtlijnen voor de KLR 100, van pagina 82 tot pagina 83 die je kan downloaden met deze link, en KLR 200, van pagina 103 tot pagina 113 die je kan downloaden met deze link.

Geen voeding meer

VELUX adviseert jou

De melding is te wijten aan een foute werking van de zonnecel of van de motor van het dakvenster of van het rolluik op zonne-energie.

Er moet een technicus langskomen.

Vraag het bezoek aan van een technicus

Gedeactiveerd door de regensensor

VELUX adviseert jou

Je krijgt deze foutmelding wanneer het buiten regent en de regensensor verhindert dat het venster opent. Onmiddellijk na de regenbui kan het gebeuren dat de regensensor nog nat is en dat de functie "gedeactiveerd door de regensensor" nog eventjes actief blijft.

De regensensor warmt op en zal snel drogen. Wacht een uurtje en probeer opnieuw.

Afstandsbediening werkt niet

VELUX adviseert jou

Het kan gebeuren dat een commando niet wordt uitgevoerd, bijvoorbeeld wanneer de regensensor tijdelijk is gedeactiveerd. In dat geval kan je het venster alleen in ventilatiestand openen.

Error Type: 123456

VELUX adviseert jou

Vermoedelijk gaat het om een communicatiefout tussen de afstandsbediening en het product. Om het probleem op te lossen volgt u best de resetprocedure voor het systeem die je vindt bij deze link.

Is het probleem na de resetprocedure nog niet opgelost, leg dan je probleem uit in hetformulier. We komen zo snel mogelijk bij jou terug met de beste oplossing.

Operationele fout

VELUX adviseert u

Het kan zijn dat iets verhindert dat het product in beweging komt.

Controleer of er mechanische hindernissen zijn. Gaat het om een rolluik of gordijn op zonne-energie, dan moet je misschien de eindeloop opnieuw kalibreren.

Dat kan in enkele eenvoudige stappen:

  • Bedien met de afstandsbediening het rolluik of het gordijn dat een probleem vertoont.
  • Tijdens de beweging, sluit je de stroomtoevoer van het venster af.
  • Wacht een minuut.
  • Sluit de stroomtoevoer weer aan.
  • Kies het product op de afstandsbediening, druk eerst op STOP en dan op SLUIT.
  • Open en sluit het accessoire volledig.

Geen verbinding

VELUX adviseert u

  • Controleer of het dakvenster en de accessoires onder stroom staan.
  • Bent u zeker dat het dakvenster onder stroom staat, correct is verbonden en de boodschap “geen verbinding” verdwijnt niet, dan moet je het systeem resetten en opnieuw configureren. Je vindt de procedure via deze link.

Werkt niet

VELUX adviseert u

Als het elektrische accessoire of het accessoire op zonne-energie pas is geïnstalleerd, dan kan de foutmelding te wijten zijn aan een foutieve kalibratie van de maximale opening en sluiting. Kies het product op de afstandsbediening (rolluik of gordijn) en druk eerst op STOP en dan SLUITEN. Wacht tot het product de beide posities opnieuw kalibreert door het te laten lopen zonder de beweging te onderbreken. Op die manier kan het systeem zich kalibreren volgens de afmeting van het product.

Foute positie

VELUX adviseert jou

In dit geval kan het nodig zijn om de maximale open- en sluitstanden opnieuw in te voeren. Je doet dit aan de hand van deze eenvoudige stappen:

  • Bedien het product.
  • Tijdens de beweging sluit je de stroomtoevoer van het venster/product af.
  • Wacht een minuut en sluit de stroomtoevoer weer aan.
  • Kies op de afstandsbediening het product (rolluik of gordijn) en druk eerst op STOP en dan op SLUITEN; wacht tot het product de twee posities opnieuw heeft gekalibreerd.

Hebt u geen oplossing gevonden?

Vul dan onderstaand formulier in en wij helpen u verder.

Contacteer ons